#FollowYourHeart
De wielerwereld wordt steeds vaker opgeschrikt door verhalen over hartproblemen. Bas Tietema, Devin van der Wiel en Josse Wester vroegen zich als ploegeigenaren van de wielerformatie TDT-Unibet af of zij daar wel genoeg kennis over hadden. Het eerlijke antwoord was 'nee'. Samen met main partner Unibet vragen ze met een online tool en een aangepast exclusief tenue aandacht voor dit thema.
AR-experience
Tour de Tietema en Unibet bieden via followyourheart.tourdetietema.nl een gratis AR-experience aan. Daarin leren digitale versies van Bas, Devin en Josse zichzelf en de gebruikers in acht stappen hoe je iemand moet reanimeren en dus een leven kunt redden. Zo hopen de drie oprichters van Tour de Tietema bewustwording te creëren bij hun volgers en een steentje bij te dragen aan het verhogen van het overlevingspercentage.
Iedere fan of Meesterknecht die de experience succesvol doorloopt ontvangt een unieke kortingscode voor de Tour de Tietema-webshop én maakt kans op een exclusief 'Follow Your Heart'-shirt.
Follow Your Heart
De wielerploeg TDT-Unibet vraagt tijdens de eerste koers van het seizoen namelijk eveneens aandacht voor dit thema met een speciaal tenue. In de Tour of Antalya rijdt de formatie met de campagnenaam 'Follow Your Heart' op de borst, hartjes op de mouwen en een groot hart met daarin de acht stappen van de levensreddende technieken verwerkt op de rug. Zo willen Tour de Tietema en Unibet niet alleen de wielerwereld op z'n kop zetten, maar het wielrennen ook veiliger maken.
Verantwoord sporten
Unibet zet als marktleider in België al jaren stevig in op verantwoord spelen. Verantwoord sporten blijft een erg actueel topic, ook in het wielrennen. Daarom slaan Tour de Tietema en Unibet de handen in elkaar om de Meesterknechten en het bredere publiek klaar te stomen om levens te redden.